Jak wyróżnić swój towar na półce sklepowej?
Jak wyróżnić towar na półkach sklepowych? To pytanie spędza sen z powiek każdemu, kto właśnie wprowadza na rynek swój produkt. Co zrobić, kiedy nie ma funduszy na dużą kampanię promocyjną, a chcesz utrzymać się na rynku? Przedstawiamy kilka uniwersalnych, ale czasem nieoczywistych rad, które pomogą w przyciągnięciu uwagi kupującego.
Prostota przekazu – łatwość wyboru
Zachowaj czytelność informacji, którą przekazujesz potencjalnemu klientowi. Nie zasypuj go danymi. On i tak ich prawdopodobnie nie przyswoi, szukając kostki masła czy pasty do zębów. Liczy się prostota. Opowiedz historię swojej marki angażując emocje, ale nie przesadź z liczbą bodźców. Odpowiedz też sobie na pytanie, co chcesz osiągnąć w swoim przekazie. Czy będzie to rozbawienie, szok, a może wzbudzenie zaufania? Spójny komunikat to podstawa. Przemyśl go dokładnie.
Język kolorów
Dowiedziono, że kolory mają wpływ na różny odbiór produktu. Chcesz sprawić, że klient zareaguje szybciej i bardziej zdecydowanie? Postaw na czerwony. Wolisz bardziej stonowany przekaz oraz dyskretnie namówić do zakupu? Twoim pierwszym wyborem powinien być niebieski. Podążającym za trendami ekologii i zrównoważonego rozwoju polecany jest kolor zielony. Psychologia barw to potężne narzędzie w walce o uwagę kupujących. Wykorzystaj te informacje, kiedy będziesz przygotowywał opakowania produktowe. Świadomie dobieraj kolory tak, żeby osiągnąć swój cel. W taki sposób również budujesz zaufanie do marki i do swojego produktu.
Dobra grafika w cenie
Po wyborze odpowiedniej gamy kolorystycznej i treści przekazu, czas na dobór wykonawcy. Jakie kroki należy podjąć? Wybór grafika, który spełni nasze oczekiwania, ale też budżet – to zasadniczy problem. Jest wiele opcji na rynku, ponieważ zawody artystyczne z zasady należą do tych wolnych i nieograniczonych pozwoleniami czy licencjami. Jeżeli masz okrojone środki i nie stać Cię najzwyczajniej na agencję, spróbuj w sieci. Istnieją portale dla freelancerów, którzy chętnie podejmą się wykonania pracy.
A co jeżeli już masz projekt opakowania i materiałów promocyjnych? Czas na wybór drukarni. Na co zwrócić uwagę przy podjęciu decyzji?
- nie bój się zainwestować – to po prostu będzie się opłacać,
- bierz pod uwagę tylko drukarnie offsetowe,
- wybieraj wykończenie z lakierem UV,
- pytaj o portfolio firmy – im bardziej rozbudowane, tym lepiej.
Wyróżnienie kluczem do sukcesu
Projekt zrobiony, drukarnia wybrana, co dalej? Opakowania to nie wszystko, trzeba jeszcze dostarczyć artykuły reklamowe do sklepów. W ramach współpracy z odpowiednio wybraną drukarnią można przygotować materiały POS, zwracające uwagę w miejscu sprzedaży. Są to np. standy, plakaty i banery. Subtelniejszym rozwiązaniem są wobblery. Te niepozorne zawieszki od razu zwrócą uwagę kupujących.
Olbrzymia dostępność produktów sprawia, że aby utrzymać się na rynku i znaleźć swoich odbiorców, potrzeba przemyślanych działań reklamowych. Nawet jeśli dopiero zaczynasz ekspansję, zastosowanie kilku prostych sposobów promocyjnych, tj. przykuwające wzrok opakowanie produktu czy interesujący wobbler, mogą skłonić klientów do zakupu Twojego produktu.