Działania pull i push w marketingu – jak zwiększyć ich skuteczność?

Działania pull i push w marketingu – jak zwiększyć ich skuteczność?

Dobór odpowiedniej strategii marketingowej jest kluczowy, aby pozyskać nowych, lojalnych klientów. Uzależniony jest on od czasu funkcjonowania firmy na rynku oraz charakteru produktów czy usług, które ona oferuje. Do najczęściej stosowanych działań marketingowych zaliczamy strategie push i pull. Żeby dobrać odpowiednią metodę pozyskiwania klientów, trzeba poznać najpierw ich potrzeby, oczekiwania oraz czynniki prowadzące do zakończenia współpracy z daną firmą. W tym celu można przeprowadzić badania satysfakcji klientów, które pokażą, jak skutecznie promować swoje usługi i jakie działania podjąć, by nie dopuścić do przechwycenia ich przez konkurencję.

Dla kogo jest metoda push?

Tę strategie warto zastosować, jeżeli mamy nową, nierozpoznawalną jeszcze markę, która zajmuje się produkcją ogólnodostępnych dóbr. Wybicie się ponad konkurencję standardowymi metodami może okazać się bardzo trudne i czasochłonne. Zamiast kierować reklamę do indywidualnego klienta, możemy pójść bezpośrednio do dystrybutora bądź hurtowni. Metoda ta zakłada bezpośrednie wyjście do takiego klienta i demonstrację produktu. Mimo iż ma ona charakter sprzedaży agresywnej, jest najczęściej wybieraną strategią w przypadku start-upów.

Strategia pull

Strategia pull zakłada dotarcie do jak największego grona odbiorców, zainteresowanie ich naszą ofertą i skłonienie do dokonania zakupów. Aby tak się stało, potrzebujemy dobrze zdefiniować naszych potencjalnych konsumentów. W tym celu możemy zarekomendować przeprowadzenie badań satysfakcji klienta, które podpowiedzą najlepsze sposoby pozyskiwania nowych klientów. Im lepiej poznamy ich potrzeby, tym łatwiej zbudujemy strategię marketingową.

Środki skutecznej reklamy

Aby dotrzeć do jak największej liczby odbiorców, musimy skorzystać z mediów, które nam to ułatwią. Warto postawić na reklamy, które opierają się na muzyce, filmie i animacji. Dzięki zaangażowaniu dwóch zmysłów, jest większa szansa na zainteresowanie potencjalnego klienta. Oprócz tego warto zachęcić go do kontaktu z nami. Prowadzenie newslettera, organizowanie konkursów i współpraca z influencerami, pozwolą nam łatwiej nawiązać kontakt z klientami i budować w nich pozytywne skojarzenia z marką.

Niezależnie od tego, czy skupiamy się na strategii pull, push czy łączymy je ze sobą, nie zapominajmy jak ważna jest jakość obsługi klienta. Hurtownik czy klient indywidualny tak samo doceni profesjonalizm, z jakim wykonujemy naszą pracę. Warto więc zlecić badanie satysfakcji klienta, które wskaże obszary wymagające poprawy. Dzięki ich przeprowadzeniu poznamy czynniki kształtujące wizerunek firmy i będziemy mogli przygotować strategię, która pozwoli nam skutecznie pozyskiwać klientów i podtrzymywać relacje z nimi.

Kiedy postawimy na wysoką jakość obsługi klienta, ciągłe doskonalenie się i pozyskiwanie kolejnych certyfikatów dla firm, sukces przyjdzie nam o wiele łatwiej. Klient jest skłonny polecić dany produkt bądź usługę tylko dlatego, że ma z nimi pozytywne doświadczenia. Warto być wyczulonym i na bieżąco sprawdzać poziom satysfakcji konsumentów. Zlecając regularnie badania obsługi klienta, nie tylko poznasz słabe i mocne strony organizacji, ale – dzięki wdrożeniu odpowiednich zmian – wyprzedzisz również swoją konkurencję.

You May Also Like

niszczarki do dokumentow

Niszczarka do dokumentów – dlaczego jest niezbędna w biurze?

Maty wejsciowe

Maty wejściowe i ich wpływ na renomę przedsiębiorstwa

Rejestrator zuzycia energii elektrycznej

Rejestrator zużycia energii elektrycznej, czyli podstawa zrównoważonej produkcji

jarmark bozonarodzeniowych

Sprzedaż dekoracji i ozdób bożonarodzeniowych pod namiotem handlowym